חפש בבלוג זה

יום רביעי, 9 בינואר 2013

קובוטורי (משימות תרגום)

こぶとりじいさん
קּוּבּוֹטוֹרִי גִ'יאִיסַן
昔々(むかしむかし)、あるところに()いおじいさんと、いじわるなおじいさんが()んでいました。
מוּקָשִי מוּקָשִי, אָרוּ טוֹקוֹרוֹ נִי יוֹאִי אוֹגִ'יאִיסַן טוֹ,  איג'יווּאַרוּ נַ אוֹגִ’יאִיסַן גַ סוּנְדֶ אִימָשִטַ.
לפני שנים במקום אחד גרו זקן נחמד וזקן רשע.
()いおじいさんは、右のほほに大きな大きなコブがありました。いじわるなおじいさんは、左のほほに大きなコブがありました。
יוֹאִי אוֹגִ’יאִיסַן ווּאַ, מִיגִי נוֹ הָהָ נִי הִיטוֹ קִינַ הִיטוֹ קִינַ קוֹבּוּ גָ אָרִימָשִטַ.
הזקן הנחמד,
ある日、()いおじいさんが山へたきぎ()りに出かけました。
אָרוּהִי, יוֹאִי אוֹגִ’יאִיסַן גָ יָמָה אֶ טָקִיגִי ווּאוֹ טוֹרִי נִי  דָקָקֵ מָשִטַ.
יום אחד, הזקן הנחמד יצא לאסוף כל מיני עצים בהר.
たきぎを()って(つか)れたおじいさんは、大きな木のかげで(ねむ)ってしまいました。
טָקִיגִי ווּאוֹ טוֹ-טֵ צְקָרֵטָ אוֹגִ’יאִיסַן ווּאַ, הִיטוֹקִינָ קִי נוֹ קָקֶדֶ נֵמוּ-ט שִימָאִי מָשִטַ.
הזקן הנחמד התעייף מאיסוף העצים ונרדם מתחת לעץ.
わいわい、がやがや(こえ)がするので、おじいさんは目を()ましました。
ווּאַאִי ווּאַאִי, גָיָגָיָ קוֹאֶ גָ סוּרוּ נוֹדֶ, אוֹגִ’יאִיסַן מֶ ווּאוֹ סָמָ שִימָשִטַ.
קולות שמחה העירו אותו.
木の後ろから(のぞ)いてみると、赤(おに)や青(おに)(あつ)まってお(さけ)を飲んでいました。
קִי נוֹ אוּשִירוֹ קָרָ נוֹזוֹ אִיטֵ מִירוּטוֹ, אָקָאִי אוֹנִי יָ  אָאוֹאִי אוֹנִי גָ אָצוּמָ-טֶ אוֹסָקֶ ווּאוֹ נוֹנְדֶ אִימָשִטַ.
מאחורי העץ הוא ראה שד אדום ושד כחול שותים סָקֶ.
おじいさんは、びっくりしてこわくて(ふる)えていましたが、(おに)たちが(うた)ったり(おど)ったりしているのを見て、だんだん(たの)しくなってきました。
אוֹגִי'סָן ווּאַ, בִּי-קוּרִי טֵ קוֹווּאַקוּטֵ פוּרוּאֶטֶ אִימָשִטַגָ, אוֹנִי טָצִ'י גָ אוּטָ-טָרִי אוֹדוֹ-טָרִי שִטֶאִירוּ נוֹ וּוּאוֹ מִיטֵ, דָןדָן טֶנוֹשִי קוּנָ-טֶ קימָשִטַ.
הזקן הופתע בבהלה לראות שהשדים רוקדים ושרים בשמחה.
「これはおもしろい、どれ、わたしもいっしょに(おど)ろうか」
[קוֹרֶ ווּאַ אוֹמוֹשִירוֹאִי, דוֹרֵ, ווּאַטָשִי מוֹ אִישוֹנִי אוֹדוֹרוֹקָ]
זה כיף, גם אני רוצה לרקוד איתם ביחד.




おじいさんは、こわいのを(わす)れて、(おど)りながら(おに)たちのところに出て行ってしまいました。
אוֹגִי'אִיסָן ווּאַ, קוֹווּאַאִינוֹ וּוּאוֹ וּוּאַסוּרֶטֶ, אוֹדוֹרִי נָגָרָ אוֹנִיטָצִ'י נוֹ טוֹקוֹרוֹ נִי דָטֶ אִי-טֶ שִימָשִטַ.
הזקן שכח את פחדו, רקד יחד עם השדים במקום
「やいやい、このじいさんは何だ」

(おに)たちは、おじいさんが(きゅう)に出てきたのでおどろきましたが、おじいさんの(おど)りがおもしろいので、みんな手をうって(よろこ)びました。

おじいさんが(おど)()わると(おに)たちは言いました。

「おい、じいさん。いやいやおもしろい(おど)りだった。また来て(おど)れや」

「そうだ。また来いや。そら、ほうびに宝物(たからもの)をやろう」

「来月もまた来いや。そうは言っても来ないということもあるから、そのコブを(あず)かっておこう」

(おに)はそう言うと、おじいさんのほほから、コブを()ってしまいました。

その話しを聞いたいじわるなおじいさんは、(おに)たちが(あつ)まる日に、さっそく行ってみました。そして、(おに)たちの宴会(えんかい)(はじ)まると、さっそく、(おど)りながら出て行きました。

けれども、その(おど)りのへたなこと、へたなこと。

(おに)たちは、(おこ)ってしまいました。

「やめろ、やめろ、ちっともおもしろくないじゃないか」

「まったくだ、この(あいだ)はあんなにおもしろかったのに、そんなへたな(おど)りはやめろ」

「もういい、帰れ、帰れ」
「さあ、コブを(かえ)してやる、もう来るなよ」

(おに)たちはそう言うと、いじわるなおじいさんの右のほほに、()いおじいさんのコブをひっつけました。


いじわるなおじいさんは、両方(りょうほう)のほほにコブをつけられて、()きながらとぼとぼ帰っていきました。


おしまい





 

אין תגובות: